אימון אישי ליחסים ותקשורת בינאישית

מגיל צעיר אנו מנהלים/ות מערכות יחסים, עם הורינו, אחינו, עם הגננ/ת בגן, עם המורה בבית הספר, עם חברים/ות מהכיתה, עם בני/ות הזוג.

האינטראקציה החברתית שלנו מתחילה כבר מהינקות ומושפעת לאורך החיים מאלמנטים רבים: חוויות שחווינו בילדותנו, חינוך ותהליך הסוציאליזציה שספגנו, התרבות ממנה באנו, תכונות האופי שלנו, ניסיון חיינו. האימון האישי למערכות יחסים ותקשורת בינאישית נועד לשכלל את דרכי התקשורת הבינאישית שלנו, ולתת כלים להתמודדות טובה יותר במערכות יחסים מורכבות:

  • מערכת יחסים בין בני זוג או בזוגיות בכלל
  • מערכת יחסים בעבודה בין עמיתים/ת או ממונים/ות
  • מערכת יחסים בין הורים לילדים ומשפחה
  • מערכת יחסים חברתית

איך מתבצע האימון האישי ליחסים ותקשורת בין אישית?

באימון נעבוד על אלמנטים שונים המרכיבים מערכת יחסים ובתוכם תקשורת בינאישית: הקשבה, אמון, אסרטיביות, גבולות, טון דיבור, פרשנויות, אי דחיית סיפוקים ועוד.
נבדוק לעומק מה הם הדברים הבעייתיים שחוזרים על עצמם, וננסה לפתח דרכים חילופיות לתקשורת טובה יותר. בדרך כלל, האנשים המגיעים/ות לאימון מבקשים לעבוד על בעיה ביצירת מערכות יחסים בינאישיות בזמן מציאת האהבה והזוגיות. ולרוב תהליך האימון משליך גם על התרה והקלה בקשיים בקשרים הבינאישיים עם ההורים, במעגל החברתי, ובמקום העבודה. האלמנטים המרכיבים מערכות יחסים רומנטיות נמצאים בכל סוג של מערכת יחסים.

תיאור מקרה – מערכת יחסים מורכבת בין הורים לבתם הרווקה.

לפני מספר חודשים הגיעה בחורה בת 32. הוא רצתה להתחיל אימון למציאת אהבה וזוגיות וסיפרה על מערכת יחסים מאוד קרובה עם ההורים שלה, במיוחד עם אביה. היא מגיעה אליהם כל יום, הם מבשלים עבורה, מקפלים לה כביסה, קונים לה בגדים ובאמת מרעיפים עליה המון דאגה וחום. בסופי שבוע היא ישנה בביתם למרות שהיא גרה בדירה שכורה סמוך אליהם שאותה הם מממנים. היחסים כה קרובים, שבכל פעם שהיא יוצאת עם בחור חדש, היא משתפת אותם בפרטי פרטים ומתייעצת איתם על כל דבר, כי לא לגמרי מרגישה בטוחה בעצמה. התוצאה הייתה שכמעט כל בחור שהיא יצאה איתו נפסל לאחר שני דייטים.

כשהיו יותר מדי בחורים שנפסלו, היא הגיעה לאימון. היא חשה שהיא זקוקה לעזרה בשימת גבולות בין חייה הפרטיים ליחסי המשפחה אך מבלי לפגוע ביחסים. באימון התרכזנו בנושא הצבת הגבולות, חיזוק העוצמות הפנימיות שלה והביטחון העצמי ופתיחת אופציות לקשרים חדשים. גילינו, כי הנושאים של קושי בשימת גבולות וביטחון עצמי נמוך, חזרו על עצמם גם ביחסים שלה עם חברות ועם המעסיק שלה במקום העבודה. לאחר תהליך האימון, הצליחה המתאמנת לעשות את ההפרדה המתבקשת מ"הרחם" ולסלול לעצמה דרך עצמאית ובטוחה בעצמה. היא הכירה מישהו חדש ולא שיתפה בפרטי פרטים, סמכה יותר על האינטואציות שלה והצליחה לבנות קשר פורה ומצמיח. הוריה אגב, שמחו מאוד על התהליך ואף חשו הקלה. הם שיתפו אותה בכך, שהסיבה שהם דאגו דאגה יתרה הייתה בגלל שהרגישו שבתם אינה מספיק בטוחה וחששו לה. התהליך של האימון תרם לאיזון נכון יותר של הקשר המשפחתי והפך למאפשר יותר.

עלי

לימור - תמונת פרופיל

נעים מאוד, שמי לימור פרידמן – בונה ואני מאמנת אישית מוסמכת המתמחה באימון אישי למציאת אהבה וזוגיות, אימון לדייטים, אימון למערכות יחסים, אימון לזוגיות, אימון לאסרטיביות והעצמה אישית. אני מקבלת בתל אביב בשעות הבוקר, אחר צהריים וערב.

אם אתם/ן רוצים/ות לעשות שינוי בחייכם ולהאמין שאתם/ן מסוגלים לכך, אתם/ן מוזמנים/ות להרים טלפון 050-6205467 או למלא את הטופס: