אימון לזוגיות תל אביב

"אני מיואשת, וממש רוצה כבר למצוא זוגיות" אמרה הילה, (שם בדוי), רווקה בת 27 מתל אביב, כשישבה מולי בפגישה הראשונה.

"מה זה אומר?" שאלתי אותה, "מה זאת אומרת מה זה אומר?" רטנה, "חבר, מישהו שיהיה שם בשבילי, שיאהב אותי, שיתמוך בי…"

"אני רוצה למצוא זוגיות" אמר יונתן, (שם בדוי) ,רווק תל אביבי בן 31, "אני לא רוצה להיות לבד…."

כולנו רוצים זוגיות, משתוקקים לה, מפנטזים עליה. הקולנוע, הסרטים הרומנטיים, סיפורי האגדות שגדלנו עליהם והסדרות הכי מדוברות, מתחזקים את האידאולוגיה של החברה המערבית, שאומרת שיחסים רומנטיים מחייבים הינם הקשר החשוב ביותר עבור האדם הבוגר.

רובנו מצפים לכך שלכשנתבגר נחיה בזוגיות. החברה מצפה  מאיתנו, המשפחה וכל הסובב אותנו נעים סביב אמונה זו.

הצורך שלנו בזוגיות

אנחנו לא תמיד נעצרים כדי להבין מהי זוגיות עבורינו ומה הצרכים שאנו מצפים משהיא תמלא. אנחנו יודעים שאנחנו רוצים את זה ולא מבררים מה זה אומר מבחינתנו.

יש לנו גם איזו פנטזיה כזו, שכאשר נהיה בזוגיות, נהיה מאושרים וכל צרכינו ימולאו. הפנטזיה הזו מקובלת מאוד אך מתפוגגת מהר ככל שהקשר מעמיק יותר. אנו מבינים עם הזמן כי לא כל צרכינו ימולאו, וישנם נושאים רבים שעליהם ניאלץ לעבוד ולעבד לבד עם עצמנו.

אמירות אופייניות באימונים האישיים:  "כשיהיה לי בן או בת  זוג: "אצא מהבית",  "אקנה ספה", "אאמץ כלב", "אפרד מהידיד שלי" אצא מהדירה המחרידה שלי", "אעזוב את העבודה שאני לא אוהב", "אנתק קשר מהחברים האלו", "אתחיל לעשות ספורט"…..

באימון האישי לזוגיות, למציאת זוגיות, אני עוזרת למתאמנים להגדיר מהי זוגיות עבורם, מהם הצרכים שלהם, ובודקת איתם מה ניתן לממש כרגע מהצרכים הקיימים.  כך אנו עוזרים  להכין עצמנו לזוגיות נכונה יותר, כזו שתספק את צרכינו באהבה, בחום בשיחה בשותפות ופחות כזו שתחלץ עצמנו ממצבים לא טובים שאנו חשים בהם כרגע.

הפחד להישאר לבד

ממחקרו  של שפילמן, פסיכולוג מארה"ב, עולה כי קיימים רווקים ורווקות רבים המוכנים להתפשר על בני זוג שאינם מתאימים להם ובתנאי שלא יישארו לבד ולא יקיימו את התכתיב החברתי המצופה מהם: לחיות בקשר רומנטי מחייב.

המחקר מתמקד בעיקר בנשים, שככל שהגיל מתקדם, מרגישות שעליהן לעלות על הרכבת בזמן, גם אם הגבר שנמצא איתן לא מתאים להן לחלוטין.

בחדר האימונים פגשתי בחורות ובחורים, שהיו מוכנות להתפשר ובחרו בן או בת זוג שאיננו/ה מתאים להן, שהם לא נמשכים אליו/ה, או שהם לא מחשיבים אותם כאינטיליגנטים, או אחראיים, ולו רק כדי להפסיק להיות יוצא דופן לכאורה. אגב, בישראל הלחץ סביב חתונה וילדים גבוה מאוד ומשפיע על ההתפשרות.

איפה נמצאים רוב הרווקים?

כמובן שלא רק מתל אביב מגיעים אליי לאימון למציאת זוגיות אלא ממקומות רבים בארץ: מקריית שמונה ויוקנעם ועד באר שבע ואילת מהדרום. אבל אם מנסים לאתר את רוב האוכלוסיה של הרווקים הרווקות מגלים שבקרב האוכלוסיה היהודית הם מרוכזים בעיקר בערים הגדולות, ולא בכל הערים הגדולות.

כנראה שבתל אביב מרוכזים אחוזים גדולים של רווקים ורווקות בטווח גילאים רחב ולכן הכותרת אימון לזוגיות תל אביב. 

מנתוני הלמ"ס לשנת 2012 עולה כי מבין הערים הגדולות, האוכלוסייה היהודית בערים תל אביב-יפו, חיפה וראשון לציון מאופיינות באחוז גבוה של רווקים ורווקות בגילים 29-25 ביחס לכלל האוכלוסייה היהודית. לעומתן, הערים אשדוד וירושלים מאופיינות באחוז רווקים נמוך. אולי זו הסיבה שרווקים ורווקות מתקבצים בערים הגדולות האלו – ההנחה שקל יותר למצוא אהבה . זה כנראה גם נכון.

איך אימון לזוגיות, למציאת זוגיות עוזר? 

אימון לזוגיות ולמציאת זוגיות יעזור לי למצוא זוגיות נכונה ואהבה אמיתית?

האימון עובד על תהליכים והיבטים רבים: החל מהביטחון העצמי, והגדרות שונות בנושא הזוגיות והצרכים וכלה בתוכנית פעולה מסודרת וממוקדת מטרה שמותאמת בדיוק עבור כל מתאמן ומתאמן. היכנסו לדף http://www.limor-fridman.com/%D7%AA%D7%95%D7%93%D7%95%D7%AA/ ותתרשמו ממה שמתאמנים שלי כתבו.

ממליצה לכם לנסות ולא לחכות שעוד שנה תעבור… אל תהססו, מכסימום זה יצליח !

באהבה לימור

 

 

 

חזרה לעמוד מאמרים