אימון אישי לשיפור ביטחון עצמי – מה זה אומר?

ביטחון עצמי או הערכה עצמית הוא מונח בפסיכולוגיה המתאר את ההערכה הרגשית על שוויו של האדם, שיש לאדם על עצמו. המונח מתאר הן כיצד האדם שופט את עצמו, והן כיצד הוא מתייחס לעצמו. ההערכה העצמית מתבטאת במספר רבדים נפשיים: בתפיסה (לדוגמה, "אני מוכשר", "אני בעל ערך"), ברגשות (כגון ייאוש, גאווה, בושה) ובהתנהגות. הערכה עצמית היא ההערכה השלילית או החיובית של העצמי, במובן של מה האדם מרגיש כלפי עצמו. (ויקיפדיה).

מהם הסימנים המעידים על חוסר ביטחון?

תחושת חוסר ערך ונחיתות מסוימת, קושי בקבלת החלטות תוך שימוש בשיקול דעת יעיל ונכון, לעיתים מלווה בחזות חיצונית בטוחה מדי או חסרת ביטחון.
מתח נפשי ואי שקט, עיסוק יתר בתגובות של אנשים, כשלון נחווה כאירוע בולט ומשפיע ואילו הצלחה נחווית כאירוע לא משמעותי, קושי ליהנות מהישגים והצלחות, הימנעות ממצבים העלולים להסתיים בכישלון.

מהו דימוי עצמי?

נושא הדימוי העצמי מהווה חלק אינטגראלי מתחושת ה"עצמי".
אדם הניחן בביטחון עצמי, ימצא הזדמנויות ואפשרויות להביע את עצמו כרצונו ובאופן מלא וברור, מתוך הביטחון הבסיסי, שהסובבים אותו יבינו את רצונו ומחשבותיו. לעומת זאת, אדם ביישן יותר, יתקשה לבטא את עצמו באותה תדירות, איכות ועוצמה, ולעיתים אף ימנע מכך בהזדמנויות שונות.
הדימוי העצמי מורכב מאוסף הערכות של האדם את עצמו, והרגשות שמתלוות להערכות אלו המבוססות על חוויות העבר, כמו: יחס של ההורים לילד, הצלחות מול כישלונות במסגרות שונות וכדומה. אדם שחווה חוויות חיוביות, בונות ומספקות בבית הגידול בו צמח והתפתח, יהיה בדרך כלל בעל דימוי עצמי ובטחון גבוהים יותר. מנגד, אדם שחווה כישלונות ואכזבות רבות, כך שנוצר עבורו פער בין שאיפות להצלחות, יהיה בעל דימוי עצמי ובטחון נמוכים יותר. כפי שניתן ללמוד מכך, הדימוי העצמי קשור בצורה ישירה לחוסנה של האישיות מפני חוויות לא נעימות ושליליות.
מהו אימון אישי לשיפור ביטחון עצמי?
  • אימון אישי לשיפור ביטחון עצמי, עובד בעיקר על בניית הסיפור שלנו על עצמנו. הרבה פעמים איך שאנו תופסים את עצמנו, מכתיב את ההתנהגות שלנו.
  • האימון האישי עובד על בניית הביטחון והערכה עצמית שלנו מחדש
  •  האימון האישי עובד על שינוי החשיבה וההתנהגות הקבועה.

עוד על אימון אישי להעצמה והעלאת הביטחון העצמי – תוכלו לקרוא כאן

 

חזרה לעמוד מאמרים

השארת תגובה