שאלה שעולה לא פעם בחדר האימונים היא: האם ניתן להכיר בני זוג רציניים בטינדר? כידוע, קיימות היום מגוון אפליקציות להיכרויות בארץ ובחו"ל: אפליקציות להיכרויות מבוססות מיקום, אפליקציות לסטוצים כמו הטינדר, Fix me up אפליקציות לפי חתך גילאי: למבוגרים וצעירים, אפליקציה לפי העדפות מיניות: לאוכלוסייה הלהט"בית, לסטרייטים ועוד.

התשובה לשאלה טמונה בשאלה הרבה יותר כללית: האם אני יכול/ה להתאהב במישהו/י  ראוי/ה שהכרתי מסטוץ ולהקים איתה/ו משפחה? 

במאמר "אהבה אינסופית" מאת פרופ' אהרון בן זאב, פילוסוף לחקר רגשות באוניברסיטת חיפה, הוא מציין שהמושג "אהבה אידיאלית" – הוא מיתוס, שמחזיקים בו אנשים רבים, (וחלק גדול מהמתאמנים שלי). הם סבורים שהאהבה האמיתית היא זו שתתגבר על כל המכשולים, היא לנצח, שתי נשמות תאומות המתמזגות יחד. אהבה אידיאלית היא טוטאלית, בלתי מתפשרת, ללא תנאים. לא משנה מה קורה מחוץ למערכת היחסים – אהבת האמת תחזיק מעמד.

אני מוסיפה, שבשלב ההיכרות – קיים מיתוס נוסף שהרבה אנשים אוחזים בו, שאהבה אמיתית יכולה להיווצר רק אם היא על פי כללים מסוימים, בסדר מסוים שמתחיל במקום מסוים. כלומר, אם אני מתכנן או מתכננת להכיר מישהו, זה יהיה "לפי – הספר": מפגש בליינדייט בבית קפה, מסעדה, יוצאים תקופה של כמה חודשים, אחר כך עוברים לגור יחד, והנה מגיעה החתונה המיוחלת. לכן, האמונה שאפשר להתאהב במישהו "רציני" שמעוניין בקשר "רציני", באמצעות אפליקציית היכרויות למטרת סקס – לא קיימת בקרב אנשים רבים.  

אז מהי התשובה? האם אפשר להכיר מישהו רציני דרך אפליקציה זו או אחרת?

התשובה שלי היא שהכל אפשרי: ההתאהבות יכולה להתחיל ממשיכה פיזית עזה ואח"כ להפוך לעמוקה יותר. כל האמונות והחששות שיש לאנשים ביחס ל"מה יחשבו עליהם", מצויה פעמים רבות רק בראשם של אותם אנשים. רוב האנשים שמחפשים קרבה פיזית מחפשים גם רגש, אהבה, הפגת הבדידות. יתרה מזו, פרופ' בן זאב מציין כי יש סיכוי רב יותר שאישיות פסיכולוגית מורכבת תעורר אהבה רומנטית עמוקה אצל בן הזוג, בעוד שגם התשוקה המינית העזה ביותר עלולה לדעוך. תשוקה מינית מתגברת בעקבות שינויים וחידושים ועשויה לדעוך בעקבות היכרות. עומק רומנטי גובר ככל שההיכרות גוברת במידה שבן הזוג ומערכת היחסים עצמה, הם רבי-פנים ומורכבים.  

אין בפוסט הזה המלצה להיכנס לאפליקציות אלו – זו לא המטרה.  מטרת הפוסט הזה היא להעביר מסר, שלא אני המצאתי אותו:

באהבה אין חוקים

כתבות בנושא: אפליקציית הכרויות שערורייתית שהפכה ללהיט בישראל http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000906023 לא מחפשים אהבה: 5 אפליקציות שימצאו לכם סטוץ מהיר http://www.mako.co.il/nexter-cellular/apps/Article-a961ca376660041006.htm סבתא, למה יש לך: אפליקציית סטוצים לקשישים מרגשת את העולם http://www.xnet.co.il/relations/articles/0,14572,L-3105957,00.html

חזרה לעמוד מאמרים

תגובה אחת
השארת תגובה