הוא נפרד ממני בגלל הצלקת, סיפרה לי מתאמנת. עברתי בעבר ניתוח, ונשארה צלקת מכוערת. "הוא אמר משהו על הצלקת, לא זוכרת מה, ואז ידעתי, זה הרתיע אותו, אחרי חודש נפרדנו"
את הסיפור עם הצלקת היא סוחבת מאז הצבא, הסיפור זה הצלקת, הצלקת זה הסיפור. היא מתביישת להראות אותה מאז, ולכן מצמצמת את הקרבה שלה לגברים. היא עברה טיפול פסיכולוגי, והשלב הבא היה להגיע אליי לאימון שיעזור לה למצוא אהבה, זוגיות. אחרי עבודה מעמיקה הבנו, זה הסיפור הפנימי שלה, זה הסיפור שהיא מספרת לעצמה בכל פעם שיש לה צ'אנס עם מישהו חדש, הסיפור הזה מכתיב לה את ההתנהגות, ואת החיים.
הסיפור הפנימי שלנו:

לכל אחת ואחד מאיתנו יש סיפור, סיפור שאנחנו מספרים לעצמנו, על עצמנו. הסיפור הפנימי מעצב לנו את החיים, ואת ההתנהגות היוםיומית.

מה זה סיפור פנימי? זו מחשבה שחוזרת אצלנו שוב ושוב, הסיפור שאנחנו מספרים לעצמנו כדי להסביר איך העולם עובד.ואם אנחנו מספרים לעצמנו שזה המצב, "החיים קשים", ככה זה, אין זמן לדברים אחרים,  ורק מי שמקושר ויש לו קומבינות מסתדר – רק מי שנראה מושלם כלפי חוץ מצליח למצוא זוגיות," תהיי מכוערת אבל העיקר שתהיי רזה" , אם אנחנו מאמינים לזה, לא ננסה לעשות משהו אחר.

לכל סיטואציה בחיים יצרנו סיפור פנימי שסיפרנו לעצמנו ואנחנו משוכנעים בוודאות מוחלטת שזוהי המציאות עצמה, שזה הדבר הנכון, ולא ניתן לערער עליו.
אני לא יודע לתקשר עם אנשים:
מתאמן שלי לשעבר סיפר לי שהוא לא יודע לתקשר עם אנשים, זה תמיד היה לו- בתיכון, בצבא, עם חברים ועכשיו עם בחורות. מה זה אומר לא מתקשר שאלתי, הוא אמר שהוא לא יודע הוא פשוט לא טוב בזה. לאחר עבודה מעמיקה הבנו כי הוא מספר לעצמו את הסיפור הזה מהתיכון כדי להתמודד עם דחיה שהייתה לו בעבר, מישהו אמר לו את זה פעם, והוא הפנים את זה והפך את המילה הזו לסיפור הפנימי שלו. הוא מתנהל בהתאמה לסיפור ולא מוציא מילה מהפה אלא אם זה הכרחי.
העניין הוא שאם תחליפו סיפור תחליפו מציאות. ככה פשוט.
בסרטון עם מעט הומור – "אביגדור מילה אחת"
חזרה לעמוד מאמרים

השארת תגובה