"אני מוזר ולא יודע לתקשר עם בנות" הוא אמר. מתאמן מקסים, ביישן, אינטיליגנט, שמרגיש שהוא אחר ומסתובב כך בעולם. הוא ביקש ממני לעזור לו להיות פחות "מוזר" ולעבוד על התקשורת שלו עם בחורות.

הוא תיאר כי הוא מפחד לגשת לבחורות, לבקש מהן טלפון, כשהוא כבר פונה ומדבר איתן הוא מקבל פידבק שהוא מוזר.

במהלך האימון הוא ביקש ממני שיקוף של מה מוזר אצלו. מוזר זה עניין של פרשנות, מה שבעיני מוזר, בעיני אחר יכול להיות רגיל לחלוטין.

המילה "מוזר" מגיעה מהמילה זר, שונה, לא מוכר. גם באנגלית המילה Strange  מגיעה מהמילה Stranger- זר.

בכל זאת, הוא רצה לדעת מה שונה אצלו, ומה שאולי יכול לתת את הפרשנות שהוא שונה בעיני האחרים זה התוצר של הביישנות שלו והחרדה החברתית: הוא כמעט לא יוצר קשר עין במהלך שיחה, כשהוא מדבר מבטו נדד לכל עבר, בנוסף, הוא גמגם ויצר שתיקות בשיחות שלו עם בחורות.

כאשר אנשים לא יוצרים קשר עין במהלך שיחה, נוצרת הרגשת זרות אצל אנשים שבאים במגע עימם. הם מבחינתם נתקלים במשהו לא מוכר, אולי אף מאיים ומיד מפעילים את הפרשנות: הבן אדם מוזר, לא אמין, לא יציב וכו'. כאשר אדם מגמגם ולא יוצר קשר עין, הפרשנות מועצמת.

במהלך האימון עבדנו על הסיפור חיים שלו, יצירת קשר העין ותרגול ההישארות בסיטואציות מביכות. תירגלנו גם דינמיקת שיחה, ועבדנו על חיזוק הבטחון העצמי.

לאחר כמה חודשים המתאמן יצא לדרך חדשה, מעודד יותר, בטוח יותר עם כלים להתמודדות עם הביישנות והמעצורים. הוא סימן לעצמו כמה דייטים מוצלחים.

אם גם אתם נתקלים בקשיים אלו ואחרים , ממליצה לכם להגיע לתהליך אימון אישי שעוזר מאוד להתגבר על החסמים.

חזרה לעמוד מאמרים

השארת תגובה