אנשים שפוגשים אותי שואלים אותי במה אני עוסקת. אני עונה שאני מאמנת אישית לחיים המתמחה באימון למציאת זוגיות, מציאת ייעוד, והעצמה. מיד מגיעות התגובות הבאות:  "אה, קואצ'רית?", "את כמו אלון גל בתוכנית טלוויזיה?", "את יועצת?", "את מאלה שיושבים על  הראש – אני צריך אחת כזו","זה כמו פסיכולוג"? , "יש לי שכנה כזו", " מכיר, מכיר "

ואז מגיעה השאלה : "מה זה בדיוק? מה את עושה ?" מקצוע האימון הוא חדש יחסית בעולם ובוודאי בישראל וככזה הוא נתפס אצל רבים כמקצוע לא ברור, עם הרבה אמונות מופרכות ביחס אליו.

אז הבה נפריך כמה מיתוסים:

המאמן יועץ ונותן עצות – הוא אומר לך מה כדאי לעשות – לא נכון – המאמן עוזר למתאמן לספק לעצמו את התשובות הנכונות עבורו באמצעות הכלים של האימון, ומפתח את הערך העצמי של המתאמן. 

המאמן הוא "כל יודע" – לא נכון –  המאמן נמצא במקום השווה למתאמן, הוא מוביל אותו בתהליך האימון, ומשכלל בו את היכולת לקבל החלטות מתוך מנהיגות פנימית והעצמה אישית. האימון מתבסס על העוצמות שקיימות בכל אדם ואדם ומוציא אותם לאור. הוא מלמד אנשים לסמוך על עצמם!!

אימון זה כמו טיפול פסיכולוגי – לא נכון-  המאמן הוכשר בבית ספר למאמנים והוא אינו עוסק בטיפול פסיכולוגי. האימון מתמקד בעיקר בהווה ובעתיד, ופחות בעבר. הוא ממוקד מטרה, קצר מועד – יחסית לטיפול פסיכולוגי ועובד עם היכולות הקיימות אצל האדם. האימון לא מתיימר לרפא או לטפל בבעיות בנפש האדם אלא לקדם את האדם מנקודה א' בה הוא נמצא ואיננו מרוצה ממנה, לנקודה ב'.

האחריות של הצלחת האימון היא על המאמן בלבד- לא נכון – המאמן הוא זה שמנהל את תהליך האימון ומכוון את המתאמן להשגת המטרות לשמן הוא הגיע לאימון, אבל המתאמן צריך להחליט שהוא מתחייב לתהליך האימון, מגיע לפגישות, מבצע המשימות, ועושה את שביכולותו על מנת לזוז מהמשבצת בה הוא נמצא כרגע. כמו בתהליך הרזיה, או אימון כושר, לא מספיק רק לעבוד עם דיאטנית או מאמן אישי – צריך להזיע, וצריך להתאמץ.

אימון מיועד למשהו מאוד ממוקד כמו אימון עסקי- לא נכון – האימון נוגע בכל תחומי החיים: שיפור מערכות יחסים, עבודה על תכונות אופי, מציאת זוגיות, שיפור יחסי משפחה, העלאת הבטחון העצמי והאסרטיביות, מציאת קריירה חדשה. ניתן להתאמן על כל דבר שברצוננו לשפר בחיינו.

האימון הוא מקצוע קל ללימוד וכל אחד יכול להיות מאמן – לא נכון – האימון הוא מקצוע צעיר יחסית בארץ, אך ממוסד ע"י גוף מרכזי הנקרא לשכת המאמנים, שמפקחת ומסדירה את מקצוע האימון בארץ. כל מאמן מוסמך מטעמה, צריך לקבל אישור על הסמכתו כמאמן, על ההכשרה שלו, על הניסיון שלו בשטח, וגם לאימות מסמכים על ידי עורך דין. כמו כן, קיים קוד אתי למקצוע. ההכשרה  של מאמן מוסמך אורכת כשנתיים עם סופרוויזן צמוד. בישראל קיימים בתי ספר רציניים ומקצועיים כמו גומא שבו למדתי, שתופסים את המקום של בתי הספר הלא מקצועיים שהיו בתחילת הדרך . זה נכון שכל אחד יכול להיות מאמן, אבל לא כל אחד יכול להיות מאמן טוב, ורבים נושרים במהלך תהליך ההכשרה. כדאי ללכת למאמן שלמד בבית ספר מוכר, שהוא מחזיק בתעודת מאמן מוסמך.

האימון זה שיחות שמטרתן לעורר באדם מוטיבציה לפעול – לא מדוייק, זהו חלק קטן ממהות האימון. האימון הוא תהליך מובנה – שכולל שיחות, קבלת כלים לחשיבה וניהול החיים, הוא מתוכנן ויש נושא לכל פגישה ופגישה. האימון נחלק לשני חלקים: החלק של ההיכרות המחודשת עם עצמך, עם הגדרת המטרות, עם הערכים והחזון והחלק השני הוא החלק של הפעולה. האימון נוצר מתוך הצרכים של המתאמן והדברים שהוא מביא איתו לאימון. המאמן עוזר למתאמן להגיע למוטיבציה ותקווה לשינוי, ולאחר מכן עוזר לו לחולל את השינוי .

אז להתראות באימון האישי. לימור

חזרה לעמוד מאמרים

השארת תגובה